sobota, 12 grudnia 2015

Jestem samotnikiem ? + Wymiary klatek

Cześć. Kolejny post będzie nawiązywał do tytułu posta, "Jestem Samotnikiem". Chomiki to samotniki, i to jest prawda, czyli jeden chomik jedna klatka. Nie są to zwierzęta stadne jak świnki morskie, króliki czy myszoskoczki. Każdy chomiczek, powinien mieć swoją klatkę, uprzednio wymytą po innym chomiku czy to też nową.

Polskie wymiary klatek to 60x40 cm. Takowych klatek jeszcze nie widziałam, bowiem są raczej chomicze nie produkowane. Za to są klatki 80x50 ( 4000 cm 2 ) w podstawie ( 77x47) co daje 3619 cm kwadratowe tej powierzchni. ( Wymagane minimum to 2400 )
Również jako mieszkanie chomicze może być to np. akwarium albo terrarium o wymiarach 80x40 lub więcej.

W zasadzie w każdym przypadku im więcej tym lepiej.  Odwiedzając serwis google.pl można przejrzeć wiele fajnych pomysłów na drewniane klatki. Fajnym pomysłem jest SAMLA ze sklepu IKEA największa 130 L.

Moim zdaniem najlepsze są klatki, ponieważ chomik ma dobrą cyrkulację powietrza, zaś z drugiej strony kopiąc tunele rozsypuje się ściółka po za obszar i jest mały bałagan :). Moje maluszki w swoich klatkach mają tak 10 cm ściółki.

2 komentarze:

  1. Ewelino, ciekawa jestem, czy wypuszczasz czasem zwierzątka z klatek, tak aby sobie swobodnie po domu/pokoju pobiegały? I były ciut szczęśliwsze;)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak najbardziej codziennie wypuszczam je na ok. godzinkę - 40 minut pod moim nadzorem oczywiście. Rozkładam zabawki na podłodze, ustawiam karton i nawet się bawią biegają. Również po łóżku sobie chodzą :) Zapewniam im jak najwięcej frajdy :)

      Usuń